Et fly, der letter med rejsende, som skal på nye, fantastiske eventyr.

Flyforsinkelser og aflysninger

En af de mest praktiske og problemfrie måder at komme til Norge på for at komme frem til den havn, hvor du går ombord, er med fly. Selvfølgelig sker det somme tider, at fly bliver forsinkede eller aflyses. Du kan dog være forvisset om, at vi står klar til at hjælpe, hvis der forekommer forstyrrelser af denne type. Få med disse praktiske Ofte stillede spørgsmål mere at vide om, hvordan vi hjælper vores rejsende.

Ofte stillede spørgsmål

Tag til lufthavnen som planlagt. Hvis du skal rejse med flere fly for at nå frem til din destination, og den første del af rejsen er forsinket, bedes du gå ombord på flyet. Dit forbindelsesfly kan også være forsinket.

Hvis du ikke når dit forbindelsesfly, skal du besøge flyselskabets serviceskranke i forbindelsesflyets lufthavn og bestille en ny flyrejse til din destination. Ofte har flyselskabet allerede foretaget en ombestilling for dig.

Anmod serviceskranken i lufthavnen om en tidligere afrejse, hvis det nye afrejsetidspunkt forhindrer dig i at nå frem før skibets afgang. Du skal ankomme til den lufthavn, der er tættest på din afgangshavn mindst 90 minutter før skibet afgår. Kontakt os venligst vedrørende andre arrangementer, hvis dette ikke er muligt.

Tjek venligst din bestilling på flyselskabets hjemmeside med referencenummeret fra flyselskabet.
Hvis flybilletterne er bestilt gennem os, finder du denne reference (f.eks. A1B2C3) i rejsedokumenterne. Der er muligvis allerede blevet foretaget en ombestilling for dig til en alternativ afgang. Hvis der er blevet foretaget en automatisk ombestilling, bedes du undersøge, om dit nye fly ankommer tids nok til at du kan gå ombord på skibet. Du skal ankomme til den lufthavn, der er tættest på skibets afgangshavn mindst 90 minutter før skibet afgår. Du bedes kontakte os, hvis der ikke er blevet foretaget en automatisk ombestilling eller hvis de nye tider for din flyrejse forhindrer dig i at gå ombord på skibet til tiden.

Kontakt flyselskabets serviceskranke i lufthavnen. Flyselskabet skal tilbyde dig nye flyrejser og et hotelophold, hvis det er nødvendigt. Hvis du bliver oplyst om nye tider for din flyrejse, bedes du undersøge, om du ankommer til den lufthavn, der er tættest på skibets afgangshavn mindst 90 minutter før skibet afgår. Du bedes kontakte os, hvis serviceskranken i lufthavnen ikke kan hjælpe dig eller de nye tider for din flyrejse gør, at du ikke kan nå frem i tide til ombordstigningen på skibet.

Du bedes undersøge, hvornår det næste forbindelsesfly afgår og tage med det. Hvis der ikke er flere forbindelsesfly den dag, eller hvis det sidste forbindelsesfly ikke afgår, så du når frem til skibets afgangshavn til tiden, bedes du tage en taxa. Hvis det ikke er muligt for dig at ankomme til havnen til tiden, selv med taxa, bedes du kontakte os.

Først skal du registrere din bortkomne bagage i lufthavnen eller online via flyselskabets hjemmeside. Det kan tage tid at finde bortkommen bagage. Derfor bedes du i løbet af registreringsprocessen opgive alle de steder, du skal bo på rejsen, herunder skibet og eventuelle hoteller, samt datoer for, hvornår du skal bo der. Flyselskabet udleverer en PIR-kvittering (Property Irregularity Report) for den bortkomne bagage.

Medbring PIR-kvitteringen til vores reception ombord, hvis du ikke har modtaget din bagage, før du går ombord på skibet. Vores personale vil hjælpe dig med at få bagagen leveret ombord. I mellemtiden hjælper vi dig med, hvordan og hvor du kan købe ting, som er nødvendige. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig med at fremskaffe medicin, men vi kan ikke love, at det lykkes. Det anbefales derfor på det kraftigste, at du anbringer meget vigtige genstande, som du har brug for øjeblikkelig adgang til, i håndbagagen.

Sørg for at gemme alle kvitteringer for dit krav til flyselskabet.

Ved returflyvninger skal du registrere din bortkomne bagage i lufthavnen eller online via flyselskabets hjemmeside. Din bagage leveres så hurtigt som muligt til din hjemmeadresse af flyselskabet.