Mere sikker, stadig sammen

Mens vi forbereder os på en sikker genstart af vores ekspeditionskrydstogter, har vi indført strenge foranstaltninger på alle vores Hurtigruten Expedition-skibe, der er beregnet til at reducere risikoen for COVID-19.

Læsetid

Læsetid : 5 min.

Din sikkerhed er vores højeste prioritet.

Vores højeste prioritet er sikkerheden for vores gæster, vores medarbejdere og de lokalsamfund, vi besøger. Vi har indgået partnerskaber med eksperter inden for sundhed og sikkerhed for at designe nye protokoller og procedurer, så vi kan være mere sikre sammen, idet vi genstarter vores ekspeditionsaktiviteter.

Vi vil løbende evaluere vores sundheds- og sikkerhedsprocedurer og opdatere oplysningerne på denne side. Specifikke foranstaltninger kan variere pr. afgang, lokale forordninger, den seneste videnskabelige og medicinske rådgivning og forholdene på afgangstidspunktet. Vi informerer dig om de specifikke foranstaltninger, der er indført for dit krydstogt inden afrejse.

Hvad vi gør

Screening ved ombordstigning

Vi har indført strenge krav for ombordstigning for både gæster og besætningsmedlemmer. Specifikke krav kan variere efter afgang, men kan omfatte test før rejsen, sundhedsundersøgelse og anmodning om vaccinationsbevis.

Nye regler for sundhed og sikkerhed

Ud over forbedret rengøring og desinfektion har vi indført nye protokoller, herunder regler vedrørende mundbind, kapacitetsbegrænsninger og andre foranstaltninger i overensstemmelse med lokale krav.

Løbende overvågning for at identificere risici og skride til handling hurtigt

Vi overvåger regelmæssigt vores gæster og besætningsmedlemmers helbred under hvert krydstogt. Derefter, hvis det er nødvendigt, iværksætter vi de robuste procedurer, vi har etableret til forebyggelse af og respons på udbrud.

Lægeklinik ombord med pleje og ekspertise af høj kvalitet

Vi har udvidet vores medicinske kapaciteter ombord. Vores ekspeditionsskibe har en veludstyret lægeklinik bemandet med en læge og sygeplejerske, der står til rådighed døgnet rundt.

Hvad du skal gøre

Rejsekrav

Vi forventer, at du følger alle gældende rejse- eller karantænebegrænsninger, du måtte være underlagt, hvad enten du er hjemme eller på din destination.

Screening ved ombordstigning

Vi informerer dig om kravene for ombordstigning for netop dit krydstogt – sørg for, at du opfylder alle forpligtelserne, inden du rejser. Vi beder også om, at du ankommer på dit tildelte check-in-tidspunkt for at overholde fysiske afstandskrav.

Sundheds- og sikkerhedsprotokoller

Under dit krydstogt skal du følge alle politikker for social distancering, mundbind og håndvask for at sikre alles sikkerhed.

Overvågning og test

Vi beder alle gæster om at være opmærksomme på symptomer på COVID-19 og følge procedurerne for at informere vores personale, så snart der opstår eventuelle symptomer.

Sådan slutter du dig til din Hurtigruten-ekspedition

Krav for ombordstigning

Før din afrejsedato, informerer vi dig om de seneste krav for din specifikke afgang. Screening-processen ved ombordstigning kan variere efter afgang, lokale forordninger, den seneste videnskabelige og medicinske rådgivning og forholdene på afgangstidspunktet.

Vores standard rejsedokumentation er også påkrævet for hvert krydstogt. Dette omfatter en lægegodkendelse til fjerne destinationer såsom Antarktis, Nordvestpassagen, Nordøstgrønland og transatlantiske krydsninger.

Check-in

Check-in-processer er blevet ændret for at muliggøre fysisk afstand og screening ved ombordstigning. Der er gulvmarkeringer og tilgængelige hånddesinfektionsmidler. Gæster, besætningsmedlemmer og check-in-personale skal bære mundbind under check-in-processen.

For at formidle fysisk afstand under check-in, tildeles du et tidspunkt for ombordstigning inden din afrejsedato.

Livet ombord

Mundbind ombord

I øjeblikket, skal du bære et mundbind på offentlige områder indendørs, undtagen når du spiser og drikker. Udenfor på dækket kan mundbind fjernes, hvis fysisk afstand er muligt. Politikker kan variere efter destination i overensstemmelse med lokale krav.

Fysisk afstand

Vi regner med at sejle med en reduceret passagerkapacitet for at muliggøre større fysisk afstand ombord. Vi har også reduceret gæstekapaciteten i offentlige rum som vores restauranter og foredragssale, således at alle gæster kan nyde godt af vores tjenester og aktiviteter på behagelig vis.

Rengøring og hygiejne

Vi har forbedret vores standardpraksisser med yderligere rengøringsprotokoller for at reducere risikoen for COVID-19 og andre infektionssygdomme.

Alle offentlige rum rengøres og desinficeres regelmæssigt hele dagen, og hånddesinfektionsmidler er tilgængelige overalt på skibet. Vi har øget hyppigheden af alle rengøringsprocedurer, især i områder med høj berøring.

Gæstekahytter rengøres og desinficeres dagligt. Vores husholdningspersonale er udstyret med personlige værnemidler og er optrænet i nye metoder til at reducere risikoen for COVID-19.

Ekspeditionsforedrag og -aktiviteter

Et af højdepunkterne ved en Hurtigruten-ekspedition er den brede vifte af ekspeditionsaktiviteter, som vi tilbyder ombord, fra foredrag til aktiviteter i vores videnskabscenter. Når vi genstarter driften, regner vi med at tilbyde alle vores standardaktiviteter ombord.

Vi har indført forbedrede rengørings- og desinfektionsforanstaltninger på offentlige områder som vores videnskabscenter. Hånddesinfektionsmidler vil være tilgængelige, og berøringspunkter rengøres regelmæssigt. Foredragssalens pladskapacitet er blevet justeret for at muliggøre fysisk afstand. På nogle skibe tilbyder vi streamede foredrag, så du kan nyde dem i din kahyt.

Spisning

Vi har foretaget justeringer af vores mad- og drikkevaretjenester for at reducere risikoen for COVID-19.

Vi har reduceret pladskapaciteten og udvidet åbningstiden i vores restauranter for at formidle øget afstand mellem bordene. Vores nye reservationssystem for restauranter minimerer ventetiderne. Ved restaurantindgange kan gæster forvente hånddesinfektionsmidler og en temperaturkontrol med en kontaktløs temperaturscanner.

Vi har tilpasset menuer og tjenester til at tilbyde individuelle retter snarere end selvbetjeningsbuffeter. Vi tilbyder også en “takeaway-service” til gæster, der ønsker at spise i deres kahyt.

Vores Explorer Lounge og poolbarer, hvis relevant, leverer kun bordservice.

Hotel- og wellnessfaciliteter

Vores pool, spa, fitnesscenter og andre wellness-faciliteter vil være åbne på alle skibe, hvor de er tilgængelige. Brug af disse faciliteter og visse tjenester kan være begrænset.

Vi har indført nye procedurer i disse rum, herunder forbedret rengøring og desinfektion og begrænset gæstekapacitet. I nogle tilfælde skal du foretage en forhåndsreservation.

Medicinske tjenester

Vores ekspeditionsskibe har et lille hospital ombord, der er tilgængeligt døgnet rundt. Hvert skib har et medicinsk team med en læge og mindst én sygeplejerske, der understøttes døgnet rundt af dedikerede landbaserede eksperter. Vores medicinske personale kan tage en COVID-19-hurtigtest ombord og er optrænet i forebyggelse af og respons på udbrud.

Udforskning på land

Aktiviteter, landgange, og udflugter på land

Vi planlægger at tilbyde udflugter på land, ekspeditionslandgange og ekspeditionsaktiviteter for små grupper, når vi genstarter vores ekspeditionskrydstogter. Ud over at deltage i en af vores organiserede aktiviteter eller udflugter på land, forventer vi, at du vil kunne gå i land og opleve havne på egen hånd, hvor dette er muligt. Specifikke tilbud og tilgængelighed afhænger af din rejseplan og forholdene på afgangstidspunktet.

Vi følger alle krav fra lokale myndigheder og lokalsamfund, når vi udforsker på land, og justerer vores planer og procedurer efter behov. I visse tilfælde kan dette betyde, at nogle aktiviteter eller selvstændig udforskning er begrænset.

Sikkerhedsforanstaltninger på land

Vi har tilpasset procedurer for vores ekspeditionslandgange og ekspeditionsaktiviteter for små grupper, såsom kajak og vandreture. Disse omfatter nye rengørings- og desinfektionsforanstaltninger for udstyr og ekspeditionsbåde, fysisk afstand og brug af mundbind, når fysisk afstand ikke er muligt.

Vi arbejder sammen med vores lokale partnere for at implementere sundheds- og sikkerhedspolitikker på alle udflugter på land. Disse kan omfatte begrænsning af gæstekapacitet på udflugter og transport og nye rengørings- og desinfektionsprocedurer.

Når du besøger lokalsamfund, enten med ekspeditionsteamet eller på en udflugt på land, skal du bære mundbind. På landgange i naturen og i naturområder kan du fjerne dit mundbind, hvis fysisk afstand er mulig.

Ofte stillede spørgsmål

Ja. Hurtigruten Expeditions kræver bevis for vaccination mod COVID-19. Denne politik gælder for alle Hurtigruten Expeditions-afgange med afrejsedato i 2021.

Gæster skal fremlægge bevis for, at de er fuldt vaccineret med en COVID-19-vaccine, der er godkendt af Det Europæiske Lægemiddelagentur (EMA) mindst 21 dage før ombordstigning. Pr. den 1. juli 2021 omfatter disse godkendte vacciner Comirnaty (BioNTech / Pfizer), Moderna, Vaxzevria (AstraZeneca) og Janssen (JJ) vacciner.

Hurtigruten Expeditions vil fortsætte med at overvåge lokale krav og den seneste videnskabelige og medicinske vejledning. Rejsende bør søge sundhedsoplysninger og -rådgivning fra en læge vedrørende vaccination.

Denne politik gælder for alle Hurtigruten Expeditions-afgange med afrejsedato i 2021.

Vi vil fortsætte med at evaluere vores politikker og procedurer for fremtidige Hurtigruten Expeditions-afgange.

Dette vaccinationskrav gælder ikke for Norwegian Coastal Express-rejser.

Hurtigruten Expeditions accepterer COVID-19 vacciner, der er godkendt af Det Europæiske Lægemiddelagentur (EMA). Du kan finde disse vacciner her. Pr. den 1. juli 2021, omfatter disse godkendte vacciner Comirnaty (BioNTech/Pfizer), Moderna, Vaxzevria (AstraZeneca) og Janssen (J&J) vacciner.

Vi bekræfter godkendte former for vaccinationsbevis inden din afrejsedato. Vaccinationsbevis er påkrævet ved ombordstigning, og du skal muligvis fremvise det under din rejse, når det medicinske personale eller de offentlige sundhedsmyndigheder anmoder om det.

For afgange, der afgår i 2021, kan vi kun tage imod gæster, der er blevet fuldt vaccineret mindst 21 dage før afrejse. Dette gælder for gæster i alle aldre.

Gæster, der ikke er i stand til at blive vaccineret, opfordres til at kontakte Hurtigruten Expeditions for at diskutere mulighederne for ombooking til en fremtidig afgang.

COVID-19-vaccination er kun påkrævet for gæster på afgange med en afrejsedato i 2021. Hvis du er booket på en af disse afgange og ikke kan bevise, at du er fuldt vaccineret mindst 21 dage før din afrejsedato, nægtes du boarding ved ombordstigning. Kontakt Hurtigruten Expeditions så hurtigt som muligt for at få mere at vide om dine muligheder.

Hvis din booking blev foretaget inden vedtagelsen af denne politik den 1. juli 2021, og du ikke kan vaccineres inden din afrejsedato, bedes du kontakte Hurtigruten Expeditions for at diskutere dine muligheder for en refusion eller ombooking til en fremtidig afgang.

På nuværende tidspunkt kræver vi, at gæsterne medbringer bevis for et negativt COVID-19 PCR-testresultat, der ikke er ældre end 72 timer.

Vi kræver også en negativ hurtigtest, der tages ved ombordstigning. Hurtigtesten leveres ved ombordstigning.

Specifikke krav kan variere afhængigt af afgang, baseret på regionale krav, den seneste videnskabelige og medicinske rådgivning og forholdene på afrejsetidspunktet.

Ja, alle gæster skal følge vores krav for ombordstigning.

Disse krav kan omfatte test, en obligatorisk sundhedserklæring og andre screening-procedurer for at reducere risikoen for COVID-19. Alle vores forholdsregler for sundhed og sikkerhed og krav for ombordstigning justeres i henhold til forholdene på tidspunktet for hver afgang.

I øjeblikket kræver vi ikke, at besætningsmedlemmer skal vaccineres. For at mindske risikoen for COVID-19 følger vores besætningsmedlemmer dog adskillige strenge protokoller ved ombordstigning og under vores krydstogter. Disse omfatter test, karantæne, social distancering og regelmæssig overvågning, mens de befinder sig ombord.

Alle vores sundheds- og sikkerhedsprotokoller, herunder dem til vores besætningsmedlemmer og personale, tilpasses forholdene på tidspunktet for hver afgang. Du kan finde de seneste krav for ombordstigning på vores hjemmeside.

Ja. I øjeblikket kræves der mundbind for gæster og besætningsmedlemmer i flere situationer under dit krydstogt.

Du skal bære mundbind på offentlige områder indendørs, undtagen når du spiser og drikker. Uden på dækket kan du fjerne dit mundbind, hvis fysisk afstand er muligt.

Når du besøger lokalsamfund, skal du bære mundbind. Udendørs, på landgange i naturen, og i naturområder kan mundbind fjernes, hvis fysisk afstand er muligt.

Vi vil løbende evaluere vores politikker for mundbind, idet vores generelle sundheds- og sikkerhedsprocedurer udvikler sig. Politikker kan variere efter destination i overensstemmelse med lokale krav.

Du vil blive bedt om at gå i isolation i din kahyt og omgående ringe til receptionen, hvis du udviser symptomer på COVID-19. Disse omfatter en ny vedvarende hoste, åndenød, åndedrætsbesvær, feber eller kulderystelser, et nyt tab af smag eller lugt, opkastning eller diarré. Vores medicinske personale kan tage en COVID-19-hurtigtest ombord. Hvis der bliver behov for det, iværksætter vi de grundige procedurer, som vi har indført til forebyggelse af og respons på smitteudbrud.

I tillæg til streng screening ved ombordstigning, overvåger vi alle personers helbred ombord under hele krydstogtet. Over hele skibet og ved indgangen til vores restauranter har vi installeret kontaktløse temperaturscannere til at screene gæster dagligt. Vi har også regelmæssig sundheds- og temperaturscreening af besætningsmedlemmer.

Vores medicinske personale kan tage en COVID-19-hurtigtest ombord. Du kan blive bedt om at tage en COVID-19-test under krydstogtet, for eksempel, hvis det kræves af de lokale myndigheder, eller hvis du udviser symptomer på COVID-19.

Rejsebegrænsninger over hele verden ændrer sig løbende. Vi forstår, at nogle gæster i øjeblikket muligvis har brug for en negativ COVID-19-test for at vende hjem eller fortsætte deres internationale rejse efter et krydstogt. Idet vi planlægger en genstart af vores drift, kigger vi nøje på disse krav og overvejer, hvordan vi kan hjælpe dig med at overholde dem.