Gruppe af turister i lille båd blandt spektakulære isformationer

Ofte stillede spørgsmål Krydstogter med Hurtigruten Expeditions

Dette udvalg af ofte stillede spørgsmål giver svar på mange af dine spørgsmål. Hvis vi ikke har besvaret et af ​​dine, bedes du kontakte os via telefon, e-mail eller chat.

Generelt

Du kan læse og downloade vores brochurer online på siden ’Læs brochurer’ fra menuen. For at få fat i en trykt brochure bedes du kontakte dit lokale rejsebureau.

Hvis du leder efter artikler om en bestemt destination, kan du tjekke afsnittet Bliv inspireret på hjemmesiden.

Ja, du kan booke dine flyafgange gennem os.

Rejserne med Kystruten er ikke som de konventionelle krydstogter. Vores 11 skibe på Kystruten sejler langs den norske kyst fra Bergen til Kirkenes og tilbage til Bergen. Vi lægger til i 34 havne og har afgange fra Bergen hver dag, hvilket giver en transportlivline mellem byer og landsbyer, mens vi udforsker imponerende fjorde og steder, der er på UNESCO’s verdensarvsliste, langs den mere end 1.600 kilometer lange, norske, uberørte kystlinje. Denne blanding af kontakt med de lokale, spektakulære naturscener og ekstra valgfri udflugter giver en uforlignelig mulighed for at opleve og interagere med Norges skønhed og charme og dens befolkning.

Hurtigruten Expeditions bygger videre på vores unikke arv inden for opdagelsesrejser, der går tilbage til 1893, hvilket appellerer til dem, der værdsætter livsoplevelser og personlig vækst frem for overdreven luksus. På Hurtigruten Expeditions får du følgeskab af en dygtig besætning og ekspeditionsteam på et ud af fem intime ekspeditionsskibe (MS Fram, MS Midnatsol, MS Nordstjernen, MS Spitsbergen og MS Roald Amundsen). Disse ekspeditionskrydstogter vil tage dig til overvældende oplevelser med fokus på natur i fjerne dele af verden: Antarktis, Svalbard, Grønland, Island, Europa, Nordamerika, Sydamerika, Caribien og Centralamerika, Nordvestpassagen og over Atlanterhavet.

Booking og priser

My Booking er en service, hvor du kan finde vigtige oplysninger om din booking.

Få et hurtigt overblik over dine rejseoplysninger. Se dine afgangs- og ankomstdatoer, reserverede udflugter og enhver transport ifm. din rejse. Gennemse information om gæster, kahyt og betaling.

Du kan læse mere om din rejseplan og lære skibet at kende inden dit kommende eventyr.

Læs mere om My Booking.

Se venligst vores vilkår og betingelser her.

Du bør modtage dine rejsedokumenter elektronisk omkring 2-3 uger inden afgang forudsat, at fuld betaling er modtaget.

Dine flybilletter er elektroniske; du kan foretage check-in ved at vise dit pas til medarbejderen ved check-in-skranken.

De fleste udflugter kan bookes på forhånd og kan tilføjes din rejse i løbet af den online booking-proces. De udbudte udflugter på din kyst- eller explorerrejse er angivet på den relevante rejseside under fanen “Ting at se og lave”.

Hvis du booker over telefonen, kan der tilføjes udflugter på ethvert tidspunkt fra tidspunktet for booking af rejsen til fire uger før afgang for rejser med Kystruten (to uger, hvis du betaler med kreditkort). Bemærk venligst, at Explorer-udflugter har begrænset kapacitet og kun kan bookes fire uger før afgang (to uger, hvis de betales med kreditkort).

Alle udflugter afhænger af tilgængelighed og sælges efter først til mølle -princippet. Vi anbefaler, at du booker på forhånd online eller telefonisk, hvor det er muligt.

Udflugter, der ikke kan bookes på forhånd, kan bookes af turlederen på skibet. Udflugter booket ombord betales i norske kroner, og prisen kan variere grundet valutakursudsving.

Medbring venligst dit kørekort, hvis du på forhånd har booket eller planlægger at tage på en snescooter- eller ATV-udflugt. Udflugter og deres indhold er underlagt maksimum/minimum antal deltagere, sejltider og vejr- og/eller lokale forhold. Hvis udflugter, der er booket på forhånd, skal aflyses, modtager du en refusion ombord i NOK.

PDF-håndbøger og bestillingsformularer med fulde beskrivelser er klar ca. seks måneder før din rejse og bliver sendt af vores reservationsafdeling til alle bookede gæster. Bestillingsformularer til udflugter på den norske kyst kan downloades her.

Bemærk venligst, at du ikke kan vælge hotel til udflugter, der inkluderer en overnatning, dvs. at udflugten inkluderer et fastlagt hotel.

Det kan du desværre ikke, du kan ikke ændre til halvpension på en rejse med Kystruten eller et ekspeditionskrydstogt.

Ekspeditionskrydstogter har kun helpension eksklusive drikkevarer. For krydstogter i 2021 er drikkevarer også inkluderet i måltider. På ekspeditionskrydstogter vil vores gæster i suite være berettiget til yderligere tjenester.

Alle gæster, der foretager check-in i Hurtigruten-terminalen eller ombord på vores skibe skal fremvise et gyldigt pas eller statsgodkendt id-kort. Explorerrejser accepterer kun pas, der er gyldige i 6 måneder efter rejsen. Send venligst dine pasoplysninger til os straks efter, at du har foretaget din booking.

Fleksible priser er, hvor alle priser er styret af kapacitet og genstand for tilgængelighed. Priserne kan ændre sig når som helst før afrejsedato, den gældende pris vil blive oplyst ved tidspunktet for din booking.

Vi tilbyder en fleksibel prispolitik, svarende til den hos flyselskaberne, hvis du skulle booke en flyrejse. Dette betyder, at “priser fra” er en indikation af den laveste pris, du kan forvente at betale for en (indvendig) kahyt i kategori I. Priser er styret af kapacitet og afhænger af tilgængelighed. Priserne kan ændre sig når som helst før afrejsedato, den gældende pris vil blive oplyst ved tidspunktet for din booking.

Du behøver ikke en pinkode til dit kreditkort, når du foretager betalinger online eller over telefonen. Du vil blive påkrævet at angive kreditkorttype, kortnummer, udløbsdato og kortbekræftelseskode (CVV).

Du kan foretage fuld betaling online her: https://global.hurtigruten.com/payment

Vores rejsepriser er baseret på, at to personer rejser sammen og deler en kahyt. En gæst, der ønsker at rejse alene, forventes at betale en procentdel af kahyttens pris. Vi tilbyder dog lejlighedsvis, at der ikke betales et enkelttillæg. Se vores Særtilbud for de seneste tilbud.

Hurtigrutens skibe

Du kan betale, mens du går ombord på vores skibe med kontanter eller kreditkort på rejser med Kystruten. Vi accepterer Visa, American Express, Diners eller MasterCard og beklager, at vores system ikke understøtter Maestro-kort. Bemærk venligst, at når du bruger dit kreditkort ombord på skibet, debiteres din konto i NOK. Valutakursen er den, der er fastsat af dit kreditkortselskab.

Der accepteres dog kun kreditkort på ekspeditionsrejser, men MS Nordstjernen accepterer ikke American Express. Kreditkortet skal være gyldigt mere end tre måneder efter dit ophold ombord. Bemærk venligst, at når du bruger dit kreditkort ombord på skibet, debiteres din konto i EUR (bortset fra MS Nordstjernen, som debiterer i NOK). Valutakursen er den, der er fastsat af dit kreditkortselskab.

For nemheds skyld tilbyder vi også et Cruise-kort-system ombord på alle vores skibe. Med dette system får du mulighed for at opkræve alle køb ombord på dit cruise-kort. Cruise-kort-konti kan oprettes på alle betalingssteder ombord på skibet. Vi accepterer VISA, Master Card, Diners, American Express eller kontanter (NOK, EUR, GBP, USD) som betalingsmiddel. Den udspecificerede opgørelse vil blive sendt via e-mail. Kontakt venligst receptionen, hvis du har brug for en udskrevet version. Cruise-kort-kontoen skal afregnes senest kl. 22.00 din sidste nat ombord.

For nemheds skyld faktureres dine opkrævninger på cruice-kortet automatisk til dit kreditkort. Kreditkortet skal være gyldigt i mindst yderligere tre måneder. Eventuelle uoverensstemmelser skal meddeles inden, du går fra borde. Dette gælder også, hvis du vil betale delvist kontant og delvist med kreditkort. Den valuta, der bruges ombord, er som beskrevet ovenfor. Valutakurser svarer til dem på et hotel. Kontakt venligst receptionen for betalingsmetoder. Bemærk venligst, at der måske kræves en pinkode, når du betaler med dit personlige kreditkort ombord.

Ja, der er Wi-Fi tilgængeligt på alle skibe mod betaling. Hvis du har booket en SELECT*- eller PLATINUM-pakke er Wi-Fi inkluderet i dit krydstogt.

Bemærk venligst, at afhængigt af skibets lokation kan brug af internetforbindelse og telefon være uden for rækkevidde eller begrænset på grund af de fjerntliggende områder, vi sejler i.

*Hvis du booker online, booker du automatisk en kahyt i SELECT-pakken, medmindre du har booket en uspecificeret kahyt.

Vi er glade for at kunne byde velkommen til gæster, der ikke er fuldt ud mobile og alle skibe (bortset fra MS Lofoten) har mindst en kahyt, der er udstyret til rejsende, der bruger en kørestol.

Boblebade finder du på MS Roald Amundsen, MS Fram, MS Spitsbergen, MS Midnatsol, MS Trollfjord, MS Polarlys, MS Kong Harald (bemærk venligst at boblebadene aktuelt ikke er i brug), MS Nordkapp og MS Finnmarken (MS Finnmarken har også en pool). Alle skibe bortset fra MS Lofoten har motionslokaler.

MS Midnatsol, MS Finnmarken og MS Vesterålen har legerum.

Alle de norske kystskibe har kahytter, hvor dyr er tilladt, bortset fra MS Nordlys, MS Midnatsol og MS Kong Harald. Vores explorerskibe (MS Midnatsol, MS Fram, MS Spitsbergen, MS Nordstjernen og MS Roald Amundsen) har desværre ikke kahytter tilladt for dyr.

I næsten alle tilfælde, ja. De eneste undtagelser er et par få kahytter ombord på de klassiske skibe MS Lofoten og MS Nordstjernen, hvor gæsterne kan bruge en håndvask i kahytten og deler faciliteter med et par andre gæster.

Nej, vi booker ikke passagerer til individuelle senge, men derimod hele kahytter. Hvis du rejser alene, booker du en hel kahyt til dig selv.

Ekspeditionskrydstogter

Skibsmanifestet er nødvendig for immigrationskontorer, flybilletter og told. Udfyld venligst Hurtigrutens spørgeskema (som du får tilsendt lige efter din booking), og send det tilbage til os lige efter, at din booking er blevet bekræftet. Bemærk venligst, at vi ikke er i stand til at sende dine rejsedokumenter, før vi har modtaget den udfyldte formular.

Der skal indsendes en lægeattest fra alle passagerer, der deltager i vores rejser til den antarktiske halvø, South Georgia, den nordøstlige side af Grønland, i Nordvestpassagen og over Atlanterhavet på grund af disse områders afsides beliggenhed. Lægeattesten skal udfyldes og godkendes af din egen læge inden 8 uger før din afgangsdato.

De udfyldte formularer skal fremvises til skibets læge, når du går ombord. Du får ikke lov at gå ombord, hvis del III af lægeattesten ikke er godkendt af din egen læge. Selv hvis formularerne er blevet indsendt og godkendt på korrekt vis af din læge, forbeholder skibets læge og kaptajn sig retten til at nægte gæster at gå ombord, hvis de ikke lader til at være i tilstrækkelig god form til at rejse.

Læs mere om indrejsekrav, og udfyld din skibsmanifestformular og lægeattesten.

Alle landgange afhænger af vejr- og isforhold. På grund af det uforudsigelige vejr i disse polarzoner kan vi desværre ikke garantere, at der vil forekomme landgange hver eneste dag på rejsen. For flere oplysninger om landgange på Antarktis kan du se her.

Vi kan ikke rådgive på forhånd om LAN AIRLINES’ chartrede flyafgange. Bemærk venligst, at der vil være forskellige flyafgange med LAN AIRLINES fra Buenos Aires/Santiago De Chile og ned til Ushuaia/Punta Arenas. Du vil modtage oplysninger om tidspunktet for din flyafgang ved Hurtigrutens informationsskranke en dag før din rejse. Afgangstidspunktet er meget tidligt. Efter rejsen vil vores ekspeditionsteam informere dig ombord om flyveplanen og flynummeret tilbage til Buenos Aires eller Santiago De Chile.

Bemærk også den begrænsede, tilladte bagage på LAN Airlines chartrede flyafgange (1 stk. 23 kg for indtjekket bagage + håndbagage 8 kg).

I Antarktis og på Svalbard er det obligatorisk at bruge gummistøvler ved alle landgange. For naturlandgange i det arktiske område af Canada, Grønland, Island, Norge eller andre lokationer anbefales gummistøvler. Ombord kan du gratis låne et par støvler til særlig brug i løbet af din rejse, og vi sørger for, at de skylles og er rene for frø og andet biologisk materiale, der utilsigtet kunne føre til spredning af invasive arter i skrøbelige miljøer, efter hver landgang.

Bemærk venligst: Der er ikke gummistøvler tilgængelige på MS Maud og MS Otto Sverdrup.

Vi har størrelser fra 32 til 50. Hvis du har brug for en mindre eller større størrelse, eller foretrækker at bruge dine egne støvler, er du velkommen til at medbringe dine egne gummistøvler, men vær opmærksom på, at vores ekspeditionsteam vil tjekke dem, inden du går i land for at sikre, at de er egnede til landgang.

Bemærk venligst: Der er ikke gummistøvler tilgængelige på MS Maud og MS Otto Sverdrup.

Desværre ikke. Vores ekspeditionskrydstogter sejler for det meste under midnatssolen. For chancer for at se nordlys anbefaler vi, at du booker en rejse med Den Norske Kystrute om vinteren.

Wi-Fi er tilgængelig overalt ombord! Vores internet er afhængigt af satellitsignal, og internethastigheden er afhængig af den signalstyrke, der modtages. Signalstyrken kan blive påvirket i fjerntliggende områder.

  • For sæsonen 19/20 er Wi-Fi tilgængelig og kan bestilles ombord mod betaling. Gebyrer annonceres ombord. For gæster i suite er Wi-Fi inkluderet gratis.
  • For sæsonen 20/21 er Wi-Fi tilgængeligt og gratis for alle.

Sundhed og sikkerhed/covid-19

Vi bekymrer os meget om din sundhed, dit helbred og velbefindende. Vi har introduceret flere nye procedurer på alle vores skibe, der er designet til at holde dig sikker fra covid-19. Vi vil konstant opdatere disse foranstaltninger i overensstemmelse med de seneste retningslinjer fra de lokale myndigheder.

Se venligst her for at få alle oplysninger omkring dette emne