
- Se Finnmarks vilde og vidunderlige natur.
- Oplev den fantastiske Trollfjorden (maj – oktober)
- Sejl gennem Lofoten og Vesterålen i dagstimerne
- Oplev midnatssolen om sommeren, og få chancen for at se nordlys om vinteren
Bestil TRYGT
Book inden 30-04-2021
Fuld fleksibilitet med hensyn til at ombooke dit 2021-krydstogt til 2021 eller 2022. Nul gebyr for ombooking, nul stress.
Annuller dit krydstogt for 2021 eller 2022 af en hvilken som helst grund, og vi betaler dine penge tilbage, inklusive dit depositum. Minus et afbestillingsgebyr.
Læs vores vilkår og betingelserRejseplan
På din første dag ombord kan du sætte dig til rette og nyde den spektakulære udsigt fra dækket eller vores panoramalounge. I løbet af rejsen besøger vi 17 små og store havnebyer. Om foråret sejler vi ind i smukke Lyngenfjord, hvor du kan beundre udsigten over de majestætiske bjerge. På den sidste dag sejler vi gennem Vesterålen og Lofoten, som er kendt for at have noget af den smukkeste og spektakulære natur i verden.
DAG 1 : Kirkenes – Berlevåg
Ved den russiske grænse
Kirkenes ligger lige ved den russiske grænse, og byen er værd at udforske, før du slutter dig til os ombord på Hurtigruten. Når skibet begynder at sejle sydpå, vil du kunne nye den arktiske vildmark fra dækket eller vores panoramalounge. Om eftermiddagen lægger vi til i Vardø. Det er Norges østligste by. Hvis vejret tillader, inviterer vi dig med på en oplivende vinteroplevelse; isbadning i Barentshavet. Herefter fortsætter vi videre til Båtsfjord, før vi kommer til Berlevåg sent om aftenen.
DAG 2 : Mehamn – Tromsø
Det aller nordligste
Midt om natten har vi et kort ophold i Mehamn. Om vinteren kan man deltage i en snescootertur for at jage nordlys.
Vi lægger igen til i Honningsvåg, hvorfra man kan tage med på en udflugt, der omfatter morgenmad på Nordkap.
Skibet fortsætter til Hammerfest, hvor man kan se Meridiansøjlen, der er på UNESCOs verdensarvliste. Om vinteren kan man deltage i en kort fjeldekspedition for at opleve arktisk friluftsliv og lære noget om den lokale polarhelt og kok Adolf Henrik Lindstrøm.
Vi fortsætter sydpå til Øksfjord og har et kort ophold ved den gamle handelsstation Skjervøy.
Vi lægger til i Tromsø tidsnok til at nyde en magisk nordlyskoncert i Ishavskatedralen eller en midnatssolskoncert (hele året). Man kan tage med på en midnatsudflugt med båd under midnatssolen for at opleve Tromsø eller tage en tur i Ølhallen for at få en øl.
DAG 3 : Tromsø – Svolvær
Efter et stop i Harstad sejler vi mod Risøyrenna [Risøy-kanalen]. Denne smalle passage er kun 7 meter dyb, og du kan se sandbankerne i det klare, grønne vand. Og alt hvad du behøver at gøre, er at sætte dig tilbage og nyde udsigten, fordi nu nærmer vi os Lofoten og Vesterålen, som kan prale af det mest spektakulære natur, du vil få at se på turen. Skibet gør kortvarigt ophold i Risøyhamn, Sortland og Stokmarknes.
Når vi fortsætter mod syd, vil det se ud som om, at vi sejler direkte ind i siden af bjerget. Men kaptajnen finder en åbning, hvor vi kan navigere gennem det smalle Raftsundet. Denne strækning på 26 km mellem Vesterålen og Lofoten er omgivet af bjerge, der rager 1000 meter op over havoverfladen, og det er en spektakulær udsigt! Trollfjorden er kun 2 km lang og 100 meter bred, og den er omgivet af virkelig majestætiske bjerge. Hvis tidspunktet og vejret er med os, sejler kaptajnen nogle gange gennem den smalle fjord, hvor bjergsiderne næsten rører siderne af skibet. Herefter sejler vi videre gennem Lofoten. Landskabet består af glitrende bjergtoppe, dybe fjorde, store havfuglekolonier og lange, hvide sandstrande. Om aftenen ankommer vi i Svolvær. Her findes der allerflest torsk i hele verden mellem januar og april, og Svolvær blev grundlagt på grund af fiskeriet ved Lofoten. Men Svolvær er meget mere end bare torsk. Om vinteren kommer kunstnere fra hele verden på besøg for at opleve den unikke natur – men mest af alt for at se det smukke lys. Her ender din rejse, og vi anbefaler, at du udforsker Lofoten, før du rejser hjem.
Hvad er inkluderet
Inkluderet
- Rejse med Hurtigruten, uspecificeret kahytnummer
Ikke inkluderet
- Rejse- og afbestillingsforsikring
- Valgfrie udflugter
- Flyrejse og transport
Bemærk
- Priserne er i danske kroner pr. person baseret på to personer, der rejser sammen og deler en dobbelt-kahyt.
- Ikke alle kategorier er tilgængelige på alle afgange.
- Pris på ene-kahyt oplyses på anmodning.
- Hurtigruten har et fleksibelt prissystem, og alle priser afhænger af kapacitet og tilgængelighed.
Skib
M/S Nordkapp
Byggeår | 1996 |
Renoveret | 2016 |
Skibsværft | Kværner Kleven (N) |
Passagerkapacitet | 590 |
Senge | 480 |
Bilkapacitet | 24 |
Brutto last | 11,386 |
Længde | 123.3 m |
Ræling | 19.5 m |
Fart | 18 knob |
M/S Nordkapp er opkaldt efter de nordligste punkt på det europæiske fastland, Nordkap (71 º Nord) - et af de geografiske højdepunkter, man kan besøge på en rejse med Hurtigruten.
M/S Finnmarken
Byggeår | 2002 |
Renoveret | 2020 |
Skibsværft | Kværner Kleven (N) |
Passagerkapacitet | 919 |
Senge | 540 |
Bilkapacitet | 0 |
Brutto last | 15,690 |
Længde | 138.5 m |
Ræling | 21.5 m |
Fart | 18 knob |
På M/S Finnmarken er Hurtigrutens afslappede stil kombineret med luksus.
M/S Kong Harald
Byggeår | 1993 |
Renoveret | 2016 |
Skibsværft | Volkswerft (Germany) |
Passagerkapacitet | 590 |
Senge | 498 |
Brutto last | 11,204 |
Længde | 121.8 m |
Ræling | 19.2 m |
Fart | 17 knob |
Norges regerende monark, der er en erfaren sømand, lægger navn til dette bemærkelsesværdige skib. Kong Harald er ikke det eneste kendte navn på skibet.
M/S Lofoten
Byggeår | 1964 (Mod. 2003) |
Skibsværft | Aker Mek. Verk. (N) |
Passagerkapacitet | 400 |
Senge | 151 |
Bilkapacitet | 0 |
Brutto last | 2,621 |
Længde | 87.4 m |
Ræling | 13.26 m |
Fart | 16 knob |
M/S Lofoten - Hurtigrutens retrofavorit - blev søsat i Oslo i 1964. Skibets klassiske maritime stil og uformelle atmosfære inspirerer hendes passagerer på ægte nostalgisk vis.
M/S Midnatsol
Byggeår | 2003 |
Skibsværft | Fosen Mek. Verk. (N) |
Passagerkapacitet | 970 (500 in Antarctica) |
Senge | 632 |
Brutto last | 16,151 |
Længde | 135.75 m |
Ræling | 21.5 m |
Fart | 18 knob |
M/S Midnatsol er dedikeret til den arktiske sommers herligheder. Skibet sejler langs Norges kyst fra maj til december og er resten af året en del af Hurtigrutens globale Explorer-sejladser.
M/S Nordlys
Byggeår | 1994 |
Renoveret | 2019 |
Skibsværft | Volkswerft (D) |
Passagerkapacitet | 590 |
Senge | 471 |
Brutto last | 11.204 |
Længde | 121,8 m |
Ræling | 19,2 m |
Fart | 18 knob |
Både navnet og indretningen af M/S Nordlys er inspireret af det spektakulære nordlys (aurora borealis).
M/S Nordnorge
Byggeår | 1997 |
Renoveret | 2016 |
Skibsværft | Kværner Kleven (N) |
Passagerkapacitet | 590 |
Senge | 476 |
Brutto last | 11,384 |
Længde | 123.3 m |
Ræling | 19.5 m |
Fart | 18 knob |
M/S Nordnorge er rammende opkaldt efter det nordlige Norge, hvoraf det fleste ligger nord for Polarcirklen.
M/S Polarlys
Byggeår | 1996 |
Renoveret | 2016 |
Skibsværft | Ulstein Mek. Verk. (N) |
Passagerkapacitet | 619 |
Senge | 503 |
Brutto last | 11,341 |
Længde | 123 m |
Ræling | 19.5 m |
Fart | 18 knob |
Polarlys er fællesbetegnelse for fænomenerne nordlys og sydlys.
M/S Richard With
Byggeår | 1993 |
Renoveret | 2018 |
Skibsværft | Volkswerft (D) |
Passagerkapacitet | 590 |
Senge | 458 |
Brutto last | 11 205 T |
Længde | 121,8 m |
Ræling | 19,2 m |
Fart | 15 knob |
M/S Richard With bærer stolt Hurtigrutens grundlæggers navn.
M/S Trollfjord
Byggeår | 2002 |
Skibsværft | Fosen Mek. Verk. (N) |
Passagerkapacitet | 822 |
Senge | 576 |
Skibet er opkaldt efter den spektakulære Trollfjorden i Vesterålen. Hendes indre er spektakulær komfort, moderne faciliteter og indretning, der gør udstrakt brug af norsk træ og sten.
M/S Vesterålen
Byggeår | 1983 |
Renoveret | 1995 |
Skibsværft | Kaarbø Mek. Verk. |
Passagerkapacitet | 490 |
Senge | 301 |
Brutto last | 6,261 |
Længde | 108.55 m |
Ræling | 16.5 m |
Fart | 17.5 knob |
M/S Vesterålen er opkaldt efter Hurtigrutens første skib, der sejlede langs Norges forrevne kyst i 1893. Hun er et af selskabets mindre skibe og har en intim atmosfære.
M/S Spitsbergen
Byggeår | 2009 |
Renoveret | 2016 |
Skibsværft | Estaleiro Navais de Viana do Castelo (POR) |
Passagerkapacitet | 335 |
Senge | 243 |
Brutto last | 7 025 T |
Længde | 100,54 m |
Ræling | 18 m |
Fart | 16 knob |
En sejlads med Hurtigrutens nye skib M/S Spitsbergen er en rejse ud over det sædvanlige.
Praktisk information
Alt, hvad du har brug for at vide
Day 3
Eventyrets siste kapittel - Bergen
Aenean lacinia bibendum nulla sed consectetur. Curabitur blandit tempus porttitor. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros.
Photo: Firstname Lastname