Norge: Kirkenes - Svolvær
3 dage

Norge Fra Kirkenes til Svolvær

Pris fra
kr 2.048
Morgenmad inkluderet
Tromsø-Hurtigruten MS Trollfjord
Afrejser: Hele året rundt
  • Se Finnmarks vilde og vidunderlige natur.
  • Oplev den fantastiske Lyngenfjord om foråret og Trollfjorden (maj – oktober)
  • Sejl gennem Lofoten og Vesterålen i dagstimerne
  • Oplev midnatssolen om sommeren, og få chancen for at se nordlys om vinteren

Rejseplan

Nyd udsigten ud over det vilde arktis i Finnmark, før du besøger Honningsvåg, Hammerfest og Tromsø. Den næste dag vil du nyde rejsen i dagtimerne og opleve smukke Vesterålen og Lofoten, der betragtes som den smukkeste strækning af mange af vores gæster. Undervejs kan du deltage i foredrag og aktiviteter sammen med vores ekspeditionsteam.
Dag 1
Kirkenes – Berlevåg
Ved den russiske grænse
En nærbillede af en hund

Kirkenes ligger lige ved den russiske grænse, og byen er værd at udforske, før du slutter dig til os ombord på Hurtigruten. Når skibet begynder at sejle sydpå, vil du kunne nye den arktiske vildmark fra dækket eller vores panoramalounge. Om eftermiddagen lægger vi til i Vardø. Det er Norges østligste by. Hvis vejret tillader, inviterer vi dig med på en oplivende vinteroplevelse; isbadning i Barentshavet. Herefter fortsætter vi videre til Båtsfjord, før vi kommer til Berlevåg sent om aftenen.

En nærbillede af en hund
Tromsø-Hurtigruten MS Trollfjord
Foto: Øystein Knoph
En stor båd i en vandkrop med et bjerg i baggrunden
Dag 2
Mehamn – Tromsø
Det aller nordligste
Tromsø-Hurtigruten MS Trollfjord
Foto: Øystein Knoph

Vi lægger Finnmarks smukke kystlinje bag os. Når vi ankommer i Hammerfest, kan du gå i land og udforske denne lille by på egen hånd. Vi fortsætter herefter mod syd til Øksfjorden. Efter vi har krydset det åbne hav, lægger vi til i den gamle handelshavn i Skjervøy. I april og maj sejler vi længere ind i den smukke Lyngenfjord. Udsigten i Lyngenfjord er absolut fantastisk! Nogle af de højeste bjergtoppe i Lyngsalpene falder lige ned i havet. Du vil også se gletsjere, dale og snævre fjordarme. Lige før midnat kommer vi til Tromsø, byen som er kendt som Nordens Paris. Tag på en aftenslentretur på egen hånd, eller sæt dig på en af de mange beværtninger, og nyd en lokalbrygget øl. Skibet sejler fra Tromsø kl. 01.30 (om natten), og hvis du ikke er for træt, anbefaler vi, at du bliver ude på dækket for at se midnatssolen om sommeren skinne over bjergtoppene, der omkranser byen. I løbet af resten af året vil du have en god chance for at se nordlyset eller det magiske månelys, der genspejles i havet (hvis vejret tillader det).

Dag 3
Tromsø – Svolvær
En bro over en vandmængde

Efter et stop i Harstad sejler vi mod Risøyrenna [Risøy-kanalen]. Denne smalle passage er kun 7 meter dyb, og du kan se sandbankerne i det klare, grønne vand. Og alt hvad du behøver at gøre, er at sætte dig tilbage og nyde udsigten, fordi nu nærmer vi os Lofoten og Vesterålen, som kan prale af det mest spektakulære natur, du vil få at se på turen. Skibet gør kortvarigt ophold i Risøyhamn, Sortland og Stokmarknes.

Når vi fortsætter mod syd, vil det se ud som om, at vi sejler direkte ind i siden af bjerget. Men kaptajnen finder en åbning, hvor vi kan navigere gennem det smalle Raftsundet. Denne strækning på 26 km mellem Vesterålen og Lofoten er omgivet af bjerge, der rager 1000 meter op over havoverfladen, og det er en spektakulær udsigt! Trollfjorden er kun 2 km lang og 100 meter bred, og den er omgivet af virkelig majestætiske bjerge. Hvis tidspunktet og vejret er med os, sejler kaptajnen nogle gange gennem den smalle fjord, hvor bjergsiderne næsten rører siderne af skibet. Herefter sejler vi videre gennem Lofoten. Landskabet består af glitrende bjergtoppe, dybe fjorde, store havfuglekolonier og lange, hvide sandstrande. Om aftenen ankommer vi i Svolvær. Her findes der allerflest torsk i hele verden mellem januar og april, og Svolvær blev grundlagt på grund af fiskeriet ved Lofoten. Men Svolvær er meget mere end bare torsk. Om vinteren kommer kunstnere fra hele verden på besøg for at opleve den unikke natur – men mest af alt for at se det smukke lys. Her ender din rejse, og vi anbefaler, at du udforsker Lofoten, før du rejser hjem.

En bro over en vandmængde
Udsigt over et snedækket bjerg
Dag-til-dag programmet giver et par ideer om, hvad du kan se og gøre på din kystrejse, men det er blot en indikation af, hvad du kan opleve. Det er en sejlads hvor elementerne bestemmer, og vejrforholdene kan variere. Det er grunden til, at hver ekspedition med Hurtigruten er unik.
Find priser og ledige pladser

Hvad er inkluderet

Inkluderet

  • Rejse med Hurtigruten med valgt kahytskategori og morgenmad

Ikke inkluderet

  • Rejse- og afbestillingsforsikring
  • Valgfrie udflugter
  • Flyrejse og transport

Bemærk

  • Priserne er i danske kroner pr. person baseret på to personer, der rejser sammen og deler en dobbelt-kahyt.
  • Ikke alle kategorier er tilgængelige på alle afgange. 
  • Pris på ene-kahyt oplyses på anmodning. 
  • Hurtigruten har et fleksibelt prissystem, og alle priser afhænger af kapacitet og tilgængelighed.

Skib

MS Nordkapp
Foto: Helge Grimsland - Guest Image

M/S Nordkapp

Byggeår 1996
Renoveret 2016
Skibsværft Kværner Kleven (N)
Passagerkapacitet 590
Senge 480
Bilkapacitet 24
Brutto last 11,386
Længde 123.3 m
Ræling 19.5 m
Fart 18 knob

M/S Nordkapp er opkaldt efter de nordligste punkt på det europæiske fastland, Nordkap (71 º Nord) - et af de geografiske højdepunkter, man kan besøge på en rejse med Hurtigruten.

Læs mere om M/S Nordkapp

M/S Finnmarken

Byggeår 2002
Renoveret 2020
Skibsværft Kværner Kleven (N)
Passagerkapacitet 919
Senge 540
Bilkapacitet 0
Brutto last 15,690
Længde 138.5 m
Ræling 21.5 m
Fart 18 knob

På M/S Finnmarken er Hurtigrutens afslappede stil kombineret med luksus.

Læs mere om M/S Finnmarken

En lille båd i en vandkrop med et bjerg i baggrunden
A large ship in a body of water
Foto: Ørjan Bertelsen/Hurtigruten

M/S Kong Harald

Byggeår 1993
Renoveret 2016
Skibsværft Volkswerft (Germany)
Passagerkapacitet 590
Senge 498
Brutto last 11,204
Længde 121.8 m
Ræling 19.2 m
Fart 17 knob

Norges regerende monark, der er en erfaren sømand, lægger navn til dette bemærkelsesværdige skib. Kong Harald er ikke det eneste kendte navn på skibet.

Læs mere om M/S Kong Harald

M/S Lofoten

Byggeår 1964 (Mod. 2003)
Skibsværft Aker Mek. Verk. (N)
Passagerkapacitet 400
Senge 151
Bilkapacitet 0
Brutto last 2,621
Længde 87.4 m
Ræling 13.26 m
Fart 16 knob

M/S Lofoten - Hurtigrutens retrofavorit - blev søsat i Oslo i 1964. Skibets klassiske maritime stil og uformelle atmosfære inspirerer hendes passagerer på ægte nostalgisk vis.

Læs mere om M/S Lofoten

Et stort skib i en vandmængde
A large ship in the water
Foto: Genna Roland / Hurtigruten

M/S Midnatsol

Byggeår 2003
Skibsværft Fosen Mek. Verk. (N)
Passagerkapacitet 970 (500 in Antarctica)
Senge 632
Brutto last 16,151
Længde 135.75 m
Ræling 21.5 m
Fart 18 knob

M/S Midnatsol er dedikeret til den arktiske sommers herligheder. Skibet sejler langs Norges kyst fra maj til december og er resten af året en del af Hurtigrutens globale Explorer-sejladser.

Læs mere om M/S Midnatsol

M/S Nordlys

Byggeår 1994
Renoveret 2019
Skibsværft Volkswerft (D)
Passagerkapacitet 590
Senge 471
Brutto last 11.204
Længde 121,8 m
Ræling 19,2 m
Fart 18 knob

Både navnet og indretningen af M/S Nordlys er inspireret af det spektakulære nordlys (aurora borealis).

Læs mere om M/S Nordlys

En lille båd i en stor mængde vand
En lille båd i en stor mængde vand

M/S Nordnorge

Byggeår 1997
Renoveret 2016
Skibsværft Kværner Kleven (N)
Passagerkapacitet 590
Senge 476
Brutto last 11,384
Længde 123.3 m
Ræling 19.5 m
Fart 18 knob

M/S Nordnorge er rammende opkaldt efter det nordlige Norge, hvoraf det fleste ligger nord for Polarcirklen.

Læs mere om M/S Nordnorge

M/S Polarlys

Byggeår 1996
Renoveret 2016
Skibsværft Ulstein Mek. Verk. (N)
Passagerkapacitet 619
Senge 503
Brutto last 11,341
Længde 123 m
Ræling 19.5 m
Fart 18 knob

Polarlys er fællesbetegnelse for fænomenerne nordlys og sydlys.

Læs mere om M/S Polarlys

MS polarlys en smuk vinterdag i Kirkenes
Foto: Ralph Griebenow - Guest image
Efter sin renovering i november 2018, MS Richard med Will har suiter med store karnapper.

M/S Richard With

Byggeår 1993
Renoveret 2018
Skibsværft Volkswerft (D)
Passagerkapacitet 590
Senge 458
Brutto last 11 205 T
Længde 121,8 m
Ræling 19,2 m
Fart 15 knob

M/S Richard With bærer stolt Hurtigrutens grundlæggers navn.

Læs mere om M/S Richard With

M/S Trollfjord

Byggeår 2002
Skibsværft Fosen Mek. Verk. (N)
Passagerkapacitet 822
Senge 576

Skibet er opkaldt efter den spektakulære Trollfjorden i Vesterålen. Hendes indre er spektakulær komfort, moderne faciliteter og indretning, der gør udstrakt brug af norsk træ og sten.

Læs mere om M/S Trollfjord

MS Trollfjord
Foto: Stein Bjørge
En stor båd i en vandkrop med et bjerg i baggrunden

M/S Vesterålen

Byggeår 1983
Renoveret 1995
Skibsværft Kaarbø Mek. Verk.
Passagerkapacitet 490
Senge 301
Brutto last 6,261
Længde 108.55 m
Ræling 16.5 m
Fart 17.5 knob

M/S Vesterålen er opkaldt efter Hurtigrutens første skib, der sejlede langs Norges forrevne kyst i 1893. Hun er et af selskabets mindre skibe og har en intim atmosfære.

Læs mere om M/S Vesterålen

M/S Spitsbergen

Byggeår 2009
Renoveret 2016
Skibsværft Estaleiro Navais de Viana do Castelo (POR)
Passagerkapacitet 335
Senge 243
Brutto last 7 025 T
Længde 100,54 m
Ræling 18 m
Fart 16 knob

En sejlads med Hurtigrutens nye skib M/S Spitsbergen er en rejse ud over det sædvanlige.

Læs mere om M/S Spitsbergen

Et stort skib i vandet
Find priser og ledige pladser